Корпоративное управление Карта сайта  

Системы проведения высокоточных измерений
Комплексы управления космическими аппаратами
Системы дистанционного зондирования Земли
Медицинская техника
Программное обеспечение и автоматизированные системы управления
Газовое оборудование

    Вступне слово Прем'єр-міністра України Миколи Азарова на засіданні Кабінету Міністрів 31 серпня 2011 року

Шановні члени Уряду!
Шановні громадяни України!
Вчора я здійснив чергову робочу поїздку - в Харківську область.
Що дає така робота «на місці»? По-перше, дуже цінний зворотній зв’язок. Дуже важливо на власні очі побачити, як здійснюються реформи, як люди оцінюють їх. Як реалізуються завдання, що їх ставлять перед місцевою владою Президент України і Уряд України. Як місцева влада використовує кошти платників податків, передані їй через бюджет. Які проблеми перш за все треба вирішити на місцях і які є типовими для держави. По-друге, знайомство із станом справ, спілкування з людьми, висловлені ними побажання і зауваження дають багатий матеріал для прийняття державних управлінських рішень.
Значну частину робочої поїздки до Харкова я присвятив двом темам: нашому потенціалу імпортозаміщення і модернізації медичної галузі.
Це пов’язані теми. Тому що ми поставили собі за мету протягом лічених років докорінно удосконалити медичну галузь, вивести її на європейський рівень - за технічним оснащенням, кваліфікацією лікарів (з відповідною оплатою їх праці), за показниками оперативності надання медичної допомоги і якості лікування. Таким чином, медична галузь протягом кількох років буде дуже великим і активним, зростаючим ринком медичних приладів, обладнання, медикаментів і товарів медичного призначення.
Хто «виграє» ринок модернізації нашої медицини: західні концерни, транснаціональні корпорації або ж вітчизняні виробники?
Переконаний, що треба зробити все, щоб виграли вітчизняні виробники.
Я чудово розумію, що в певних нішах немає альтернативи передовим технологіям «грандів» медичного приладобудування. Але по-перше, ми говоримо про масову медицину - починаючи від сільської ланки, де у нас досі немає елементарних рентгенів та апаратів для ультразвукових досліджень. По-друге, в Україні також є лідерські розробки світового класу.
На власні очі переконався у цьому в Харкові. Підприємство «Радмір», де ми побували, випускає і космічну техніку, і діагностичні апарати для медицини, які користуються великим попитом в світі. Причому елементна база, тобто, деталі апаратів (до речі, також вітчизняні) однакові: що для космосу, що для медицини – а це, само собою, найвища з можливих гарантія якості.
Одне це підприємство практично повністю може забезпечити потребу української медицини у цифрових рентген-апаратах, мамографах, апаратах для ультразвукових досліджень. Причому забезпечити вдвічі-втричі дешевше. Це означає, що ми можемо вдвічі-втричі швидше обладнати сучасною технікою наші сільські лікарні, амбулаторії сімейної медицини, поліклініки тощо.
І таких прикладів в країні багато. Як виявилось, ми виробляємо чудові тестові системи, наприклад, для СНІДу, і відправляємо їх за кордон. Давно розроблена нашими вченими унікальна технологія виробництва «фактору крові». В Харкові авторська розробка централізованої диспетчерської системи «швидкої допомоги» дозволила скоротити час від отримання виклику до виїзду до 46 секунд, а до надання медичної допомоги лікарями «швидкої» – до 8 хвилин. Це сьогодні світовий рекорд для міст такого масштабу.
Все це наші технології порятунку людського життя, і вони у нас в руках.
Але, як виявилось, вітчизняний виробник абсолютно не знає планів Міністерства охорони здоров’я: які прилади чи вакцини потрібні, в якій кількості, на яких перспективних розробках треба зосередитися. Тому виробничих планів для внутрішнього ринку практично не існує. А коли тендери оголошені, виробники, у яких цикл виробництва понад три місяці, просто не «вписуються» в прокрустове ложе тендерних процедур.
Тобто, відсутній нормальний, інформативний діалог з вітчизняними виробниками. А вони чекають від влади чіткої інформації, прозорості рішень і прогнозованості дій. Тільки в таких умовах ділова ініціатива, як кажуть, здатна гори перевернути.
Вчора ми оперативно прийняли рішення: розробити програму обладнання буквально кожної районної поліклініки вітчизняними мамографами. І реалізувати її вже наступного року. Принаймні одна застаріла проблема буде раз і назавжди вирішена. Здоров’я жінок буде під надійним контролем, ми вийдемо на показники профілактики тяжких захворювань молочних залоз, які є у передових країн.
Але чи може модернізація економіки будуватися на таких «точкових» адміністративних рішеннях? Звичайно, ні. Повинна працювати система. Зокрема через її відсутність саме життя поставило нас перед необхідністю рішучого реформування медичної галузі.
Тому вважаю, що вже поточного року ми впровадимо нову систему відносин з учасниками ринку. Одночасно з затвердженням бюджету ми повинні проінформувати суспільство і учасників ринку в першу чергу про масштабні програми і проекти, тобто, про пов’язані з ними державні закупівлі. Доручаю Міністерству економічного розвитку і торгівлі розробити механізми створення і оприлюднення таких маркетингових планів держави – в усіх галузях. Тільки так наші програми розвитку та імпортозаміщення набудуть цілком реальних ринкових контурів.
Так само має діяти місцева влада. Заздалегідь проінформувати місцеві громади: на вирішенні яких проблем будуть сконцентровані зусилля. Наприклад, в наступному році – на будівництві таких-то шляхів. Або на реконструкції водопроводу. Або на заміні ліфтів. Головне, щоб реально вирішувалась якась однозначно важлива для людей проблема. А ще через рік – інша. Воля, послідовність і грамотні управлінські рішення в інтересах людей – ось чого я вимагаю від міністерств, відомств і голів регіональних адміністрацій.
Ще одне завдання, яке нам треба вирішити у зв’язку з цим – вдосконалення закону про державні закупівлі. Новий закон працює вже більше року, і практика засвідчила, що в окремих випадках, але системно жорсткі процедури, помножені на безвідповідальність чиновників, наприклад, медичної галузі, призводять до зриву закупівель. І Уряду доводиться приймати екстраординарні рішення, щоб рятувати ситуацію.
Цілком очевидно, що в закон треба вносити певні зміни, які дадуть можливість у виключних випадках приймати оперативні рішення, але і нести за них персональну відповідальність.
Не можна допустити, щоб заручником процедурної казуїстики була вся країна.
Доручаю Міністерству економіки протягом двох тижнів узагальнити пропозиції щодо вдосконалення закону про державні закупівлі і внести їх на розгляд Уряду.

Шановні колеги!
Завтра перший день нового навчального року. Свято для всієї країни.
Як ми підготувалися до нього? Наскільки навчальні заклади готові до роботи в осінньо-зимовий період?
От і вчора в Харкові вирішив заїхати хоча б в одну школу. 62-га школа в районі П’ятихатки залишила гарне враження. Вона дійсно на 100% готова до навчального року. Педагоги і діти разом готуються до першого дзвоника, і видно, що щиро відчувають 1 вересня як свято.
Зайшли в бібліотеку – побачив, що підручники підготовлені до роздачі школярам. Завідувачка бібліотекою сказала, що поточного року забезпечення підручниками набагато краще, ніж минулого. Все це прекрасно.
Але я добре розумію, що не всі школи підготувалися так зразково. Тому наголошую, що 1 вересня роботи з виправлення недоліків і помилок, завершення недоробленого не повинні припинятися. Навпаки. Необхідно ще раз уважно подивитися на головні складові готовності навчальних закладів до нового навчального року. На стан забезпечення школярів підручниками і навчальними посібниками, забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з неповних і неблагополучних сімей шкільною формою, підручниками та шкільним приладдям, на укомплектованість навчальних закладів кадрами, на забезпечення підвезення школярів до місця навчання і додому, де це необхідно. При цьому необхідно звернути увагу на забезпечення належного стану доріг та забезпеченість шкільними автобусами, а де їх немає – гарантованого альтернативного підвезення школярів.
Недопустимо наражати життя учнів на небезпеку. У зв’язку з цим важливими є питання обстеження шкіл на відповідність санітарним, будівельним, протипожежним нормам тощо, наявність у навчальних закладах актів і висновків відповідних служб. І головне – щоб ці висновки відповідали реальному стану справ.
Тому вимагаю від міністра освіти Табачника разом з Балогою, разом місцевими державними адміністраціями в найближчий час всі ці питання вирішити.
Особливо звертаю увагу на питання енергозбереження та енергоефективності в навчальних закладах. Найбільш важливим є утеплення, встановлення систем терморегуляції та застосування інших сучасних технологій, що істотно підвищать енергоефективність шкільних приміщень.
Ми вже домовилися, що під час підготовки Державного бюджету на 2012 рік буде передбачено цільове фінансування зазначених заходів.
На жаль, не оминають нас, форсмажорні обставини. У ніч з 26 на 27 серпня в селі Нові Вороб’ї Малинського району Житомирської області внаслідок грози сталася пожежа у приміщенні навчально-виховного комплексу ”Дошкільний навчальний заклад». Вигоріла покрівля, дерев’яні перекриття, вийшли з ладу системи електро- та теплозабезпечення.
Доручаю Міністерству фінансів, Мінекономрозвитку разом із Житомирською облдержадміністрацією у тижневий строк вирішити питання виділення коштів з резервного фонду для фінансування невідкладних робіт з ремонту школи. Житомирській облдержадміністрації забезпечити умови для навчання учнів школи з 1 вересня поточного року та про результати поінформувати Кабінет Міністрів.
Також хотів би наголосити на проблемі здоров’я нашого підростаючого покоління. Вчора в харківській школі, медсестра, людина, яка все життя пропрацювала в шкільній амбулаторії, вражена тим, наскільки ослабли наші діти. 58% відсотків – хворі. В першу чергу на серцево-судинні захворювання. Жахливо, що у нас діти помирають на уроках фізкультури - і то не через надмірні навантаження. Тому питання не формальних, як до 1 вересня, а поглиблених періодичних медичних оглядів в школах і дитсадках ми повинні поставити принципово, і поставити на передній план. Доручаю Міністерству освіти разом з Міністерством охорони здоров’я розробити механізм таких медоглядів і запровадити його уже з наступного року.
Проте, здоров’я наших дітей залежить не тільки від якості медичного забезпечення.
Є ще проблема НЕраціонального і НЕзбалансованого харчування дітей. Не меншою проблемою є МАЛОрухливий спосіб життя.
Тому до урядових документів, які будуть розглянуті сьогодні, включено Концепцію Загальнодержавної цільової програми розвитку фізичної культури і спорту на 2012-2016 роки.
Вона включає широкий спектр напрямків:
- від розв’язання проблем спорту вищих досягнень, підтримки та розширення мережі загальнодоступної спортивної інфраструктури;
- до фізичного виховання у навчальних закладах та популяризації здорового способу життя.
І ще одне питання, яке не можна замовчувати, адже від мовчанки воно не зникне.
Не секрет, що українські діти рано починають палити та й споживати алкогольні напої.
Звичайно, тут велика і перша роль - сім’ї. Але і роль вчителя, педагога - надзвичайно важлива. Школа не може обмежуватися тільки тим, що дає знання. Вона повинна виховувати високоосвічених, високоморальних та здорових громадян України.
Завтра особливе свято у першокласників та їх батьків. Міністерство освіти проінформувало, що звернулося до роботодавців з пропозицією надати батькам першокласників вихідний день 1 вересня. Я особисто також підтримую це прохання. І до батьків прохання: обов’язково прийдіть в школу всією родиною. Давайте максимально, всі разом зробимо справжнє свято для сімей першокласників.
Урядовий портал.
 
copyright  2001-2017
         Главная страница      Наши партнеры      Услуги      О нас      Гос закупки      Статьи  
Контакты